۱۳۹۰ خرداد ۸, یکشنبه

اعتراض کارگران شرکت مهر کام پارس علیه 2 شیفت کاری!

سلام همکار عزیز برای اطلاع از اخبار ایران خودرو به گروه تکاپو ببیوندید واز وبلاگ خودرو کار بازدید کنید اخبار و گزارشات ونظریات خودرا برای ما ارسال کنید خودرو کار جمعی از کارگران ایران خودرو*


بدستور کيانمهر مدير شرکت مهر کام پارس از یک سال و نیم پیش 3 شیفت 8 ساعته کاری کارگران حذف و دو شیفت 12 ساعته را جایگزین آن نمودند. در همان ابتدا اجرای این طرح ضد کارگری٬ که ساعت کاری کارگران را از 8 ساعت به 12 ساعت یعنی افزایش 4 ساعت کار اضافی و بدون دستمزد افزایش میداد٬ با اعتراض و مخالتهای گسترده کارگران روبرو شد.
اما کیانمهر مدیر مهر کام و همدستانش با اخراج  و سرکوب کارگران پیشرو و معترض، با تهدید مداوم کارگران قرار دادی و روز مزد به اخراج از کار، با ایجاد و تشدید فضای پلیسی و تفتیش و ارعاب در محیط کار٬ و با سواستفاده از فقر مالی روز افزونی که حکومت اسلامی به زندگی کارگران تحمیل نموده٬ و همينطور با دادن وعده های دروغ مبنی بر پرداخت و افزایش حق بهره وری و آکورد و دیگر مزایای جانبی - که البته تا امروز هیچیک از این وعده های دروغ اجرا نشده - بدلیل فشار بیش از حد کار تعداد زیادی از کارگران مبتلا به انواع بیماری ناشی از شرایط بد کار و دچار از کار افتادگی زودرس شده اند. اوضاع زندگی کارگران نسبت به گذشته بدتر هم شده است.
این روزها اعتراض کارگران برای بازگشت به 3 شیفت 8 ساعته کاری در اشکال مختلف گسترش یافته است. تعدادی از کارگران با اعتراضات جمعی، تعدادی با نوشتن طومار و نامه های اعتراضی٬  و با افزایش ضایعات از جانب کارگران به نشانه اعتراض علیه شرایط ناعادلانه کار و زندگی و دستمزدهایشان٬ موجبات وحشت در میان عوامل کارفرما و کیانمهر را دامن زده است. بعلت شرایط بحرانی و در ترس از هرگونه اعتراض و اعتصاب کارگری، طی روزهای گذشته کیانمهر و همدستانش گفته اند: میخواهیم 200 کارگر جدید استخدام کنیم تا شاید! اگر بتوانیم برای رفاه حال کارگران کار را به 3 شیفت 8 ساعته سابق برگردانیم.
یکی از کارگران میگفت: با 12 ساعت کار بسیار سنگین و فرساینده و بعلاوه ساعتی که اضافه بر این هم بعنوان اضافه کاری  یا به اجبار ما را نگه میدارند و یا به دلیل فقر و هزینه های بسیار بالای زندگی
مجبوریم بمانیم و بیشتر کار کنیم، انسان آنقدر غرق کار و خستگی میشود که خودش، خانواده و همه چیز را فراموش میکند. یک هفته شب کار، یک هفته روز کار، اگر شیفت شب باشی باید تمام روز را با خستگی و خواب آلودگی بگذرانی و اگر شیفت روز باشی آخر شب عین جنازه با جیب خالی به خانه میایی. وقتی به خانه میرسی اعضاى خانواده همه خوابند و وقتی صبح زود دوباره با عجله از خانه بیرون میزنی همينطور. میدانی کسی از اهل خانواده را نمی بینی! در شرایط سخت و طولانی کار اسیرمان کرده اند، هیچ وقتی برایمان باقی نگذاشته اند. زندگی ما شده یا کار یا خستگی و خواب. البته همیشه جیبمان هم خالیست، برای کرایه خانه و نان و خوراک شبمان هم محتاجیم. من به کیانمهر و امثال این جانور اعتمادی ندارم. یک دستشان تو سپاه پاسداران و حکومته و یک دست دیگرشان برای دزدی توی ایران خودرو. احتمالا میخواهند خطوط تولید را گسترش دهند. فعلا هیچ چیز معلوم نیست، اینها مدتی است با فشار کاری که به ما کارگران تحمیل نموده اند بخشهایی از نیازهای پارس خودرو و سایپا را هم تامین میکنند و سود بیشتری هم  به جیب میزنند.
شرکت مهر کام پارس ایران خودرو واقع در جاده مخصوص کرج٬ با بیش از 3500 نفر کارگر قراردادی و روز مزد با قراردادهای سفید امضا و یکطرفه و دستمزدهای 330 هزار تومانی در 2 شیفت 12 ساعته کاری٬ سازنده انواع سپر و داشبرد و لوازم جانبی خودرو و عمدتا طرف قرارداد شرکت ایران خودرو میباشد .