۱۳۸۹ آبان ۲, یکشنبه

مبارزات کارگران ایران خودرو

http://www.boursenews.ir/files/fa/news/1389/6/17/21697_597.jpg
همگام با مبارزات کارگران ایران خودرو


http://www.sedayemardom.net/articles_detail.php?aid=4219

كارگران ایران خودرو را تنها مگذارید

http://www.ofros.com/bayanie/irxodro.htm

جمعی از كارگران ایران خودرو:

كارگران ومردم آزادیخواه و عدالت طلب

سرمایه داران و حامی آنها ده ها نفر از كارگران اعتصابی شركت ایران خودرورا از كار اخراج كردند

جرم این كارگران شركت دراعتصاب هفدهم اسفند ماه یكهزار سیصدو هشتادو چهارشمسی كه برای رسیدن به خواسته های خود همانا پرداخت پاداش بهروره ای تولید و اجرای طرح طبقه بندی بود اعلام شده است.

در هفدهم اسفند یكهزار و سیصد و هشتاد و چهار شمسی عده ای از كارگران شركت ایران خودرو وقتی كه فهمیدند مدیریت زیر توافق خود كه برای رسیدن به تولید پانصدو بیست هزار دستگاه خودرو بود زده است و پاداش ركورد تولید را به نصف كاهش داده است دست به اعتراض و نهایتا دست به اعتصاب زده بودند

مدیریت شركت برای جلوگیری از گسترش اعتصاب اعلام كرد كه اشتباهی در امور مالی رخ داده و این اشتباه را جبران خواهد كرد واز كارگران خواستند به سركار خود برگردند مدیریت اعلام كرد این اشتباه را جبران و طرح طبقه بندی را نیز اجرا خواهد كردو كارگران به اعتماد حرف مدیریت به سركار بازگشتند.و غافل از این كه مدیریت با شكار دوربینهای اطلاعتی خود كارگران اعتصابی را شناسائی واكنون بعداز گذاشت یك ماه دست به اخراج آنان زده است و جو وحشت و پلیسی و نا امنی شغلی در شركت حاكم كرده است و در طی این مدت ده ها نفر از كارگران اخراج و بسیاری از خانوادها بی خانمان شده اند

كارگران و آزادیخواهان

تا كی كارگران باید به خاطر اعتصاب و خواستن حق خود اخراج شوند؟

تاكی جواب عدالت خواهی زندان و بیكاری سازی است؟

اكنون بعداز كارگران شركت واحد نوبت ما كارگران ایران خودرو است كه بخاطراعتراض به:

عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل كه بیش از ده سال از اجرای آن گذاشته است.

اعتراض به عدم پرداخت حقوق مساوی در مقابل كار مساوی.

اعتراض به لغو قراردادهای موقت.

اعتراض به نا امنی شغلی جانی و پایان دادند به كارهای پیمانكاری و پكیجی و انحلال شركتهای پیمانكاری وتامین شغلی با استخدامهای رسمی و بخاطر ایجاد تشكلهای آزاد كارگری باید اخراج شویم.

اتنظار طبیعی ما از یكا یك شما حمایت از خواستهای ما كارگران وخواست بازگشت فوری همكاران اخراجی به سر كار می باشد.

ما كارگران ایران خودرورا تنها مگذارید و به هر طریقی كه ممكن است به یاری كارگران اخراجی بشتابید.

تنها در سایه مبارزه و تلاش و اتحاد همبستگی كارگری است كه سرمایه داری عقب خواهد نشست

زنده باد اتحاد و همبستگی كارگری

جمعی از كارگران ایران خودرو

http://socialist-students.blogspot.com/2008/07/blog-post.html





اعتصاب گسترده در ایران خودرو، آفتاب

http://news.gooya.com/politics/archives/033468.php



اعتراض کارگران ایران خودرو سه شنبه 28 تیر 1384

اعتصاب گسترده در ایران خودرو، آفتاب

کارگران شرکت ایران خودرو روز بیست و پنجم تیر ماه به مناسبت سالروز سازمان تامین اجتماعی دست از کار کشیدند. اعتصاب از قسمت مونتاژ پژو که اکثر کارگران آن را کارگران رسمی و قراردادی تشکیل می دهند آغاز شد و به دنبال آن کارگران بخشهای دیگر شرکت نیز به اعتصابیون پیوستند به طوریکه در ساعت حدود 11 صبح خطوط تولید در سالن شاتل کاملا متوقف شده بود.







در پایان اعتصاب کارگران قطعنامه ای به شرح زير از سوی کارگران اعتصابی اين شرکت صادر شد:

ما کارگران ایران خودرو همبستگی خود را با کارگران سراسر ایران جهت مبارزه علیه عدم افزایش دستمزدها اعلام می کنیم و اعلام می داریم که:

1- ما کارگران بخشنامه ضدکارگری شورای عالی کار را محکوم کرده و حضور نماینده خانه کارگر را در شورای عالی کار غیر قانونی می دانیم و معتقد هستیم تا زمانی که ترکیب شورای عالی کار بدون حضور نماینده واقعی کارگران تشکیل شود، هیچگونه تغییری در سیاستهای آن به نفع ما کارگران بوجود نخواهد آمد! ما خواستار تغییر ترکیب شورای عالی کار با حضور نمایندگان واقعی کارگران می باشیم.

2- ما دستمزد اعلام شده از سوی شورای عالی کار را برای اداره زندگی یک خانواده کارگری ناکافی دانسته و خواهان افزایش دستمزد متناسب با تورم موجود در جامعه که حداقل آن 450000 تومان می باشد، هستیم.

3- ما وجود قرار دادهای موقت که تداعی برداری نوین می باشد و باعث نامنی شغلی و باعث تفرقه میان طبقه کارگر و کم کردن از قدرت چانه زنی ما کارگران برای مبارزه برای یک زندگی بهتر است را، یک لکه ننگ در دامن طبقه کارگر دانسته و خواهان لغو آن و استخدام تمام کارگران قرادادی هستیم.

4- شرکتهای پیمانکاری همچون یک زالو مفت و مجانی از دستمزد ما ارتزاق می کنند و هیچ نقشی در تولید ندارند ما خواهان برچیدن بساط شرکتهای پیمانکاری و استخدام تمام کارگران آنان در شرکت هستیم.

5- ما کارشکنی ها و دست انداختن کارگران توسط سازمان تامین اجتماعی در مورد بازنشستگان را محکوم کرده و خواهان بازنشستگی فوری تمام کارگران شاغل با بیست سال کار در سالنها بدون هیچگونه قید و شرط هستیم.

6- ما خواهان اجرای قانون بازنشستگی کارگران با احتساب سربازی و پرداخت سهم کارگر توسط دولت می باشیم

- ما هرگونه تجاوز به امنیت شغلی و اخراج کارگران به خصوص کارگران خطوط پیکان را شدیدا محکوم کرده و خواهان بازگشت کارگران اخراجی خط ریخته گری می باشیم.

8- ما از مبارزه کارگران ایران خودرو دیزل برای بازگشت کارگران اخراجی پشتیبانی کرده واخراج وبیکار سازی کارگران را تحت هر عنوانی محکوم می کنیم.

9- ما ضمن گرامی داشت یاد تمام کارگران جانباخته که جان خود را در اثر ناامنی محیط کار از دست داده خواهان بر قراری محیط امن و سالم برای ادامه زندگی خود می باشیم

10- ما از مبارزه بر حق تمام کارگران ایران برای افزایش دستمزدها و مقاومت در مقابل بیکار سازیها و تلاش برای ایجاد تشکلهای کارگری اعلام حمایت می کنیم.



http://www.ofros.com/bayanie/irxodro_eterazp.pdf

برگزاری مراسم در ایران خودرو

http://www.ofros.com/etelayee/irxodro_jerteghae.pdf

کارگران ایران خودرو

http://www.ofros.com/bayanie/irxodro_bozorgtarin.pdf

کارگران قراردادی در ایران خودرو رسمی می شوند

http://www.ofros.com/bayanie/irxodro_estexdam.htm

فریاد کارگران

http://www.ofros.com/etelayee/irxodro_ykseda.pdf

نامه کارگران

http://www.ofros.com/etelayee/irxodrop_name2.pdf

خواست کارگران

http://www.ofros.com/etelayee/irxodro_xastehamj.pdf

کارگران اعتراش بس است اعتصاب

http://www.ofros.com/etelayee/irxodro_etesab-etesab.pdf



سالروز جان باختن پیمان رضوی و اعتراض به کشتار، شکنجه وسرکوب مردم

http://www.ofros.com/etelayee/irxodro_pyman.htm

سالروز جان باختن پیمان رضوی و اعتراض به کشتار، شکنجه وسرکوب مردم

کارگران ایران خودرو جمعه ٢٢ شهریور ۱٣٨٨

________________________________________



با اعتراض به کشتار وشکنجه وسرکوب مردم زحمتکش ایران سالروز مرگ همکار خود



پیمان رضی لو وتمام جانباختگان حوادث کار ویاد شهیدان راه آزادی زحمتکشان را گرامی میدارند!

دوستان و همكاران گرامی

روز بیست دوم شهریورماه مصادف با سالروز مرگ همكار عزیز مان پیمان رضی لو می باشد.در چنین روزی در سال ١٣٨٢ پیمان در شیفت بعد از ظهر در اثر فشار كار زیاد جان خود را از دست داد.ما یاد پیمان و تمام كارگرانی كه در اثر محیط های نا امن كاری ویاد تمام شهیدان راه آزادی که جان خودرا نثار آزادی ما کارگران کردند را گرامی می داریم

و اعتراض خودمان را بر علیه سیاستهای ضدمردمی دولت برعلیه مردم که باهمراه با کشتار و سرکوب وشکنجه است اعلام می داریم دوستان وهمکاران گرامی ۶ سال از مرگ همكار عزیزمان پیمان رضی لو می گذرد پیمان رضی لو کارگر خط مونتاژ پژوبود که شش سال پیش در چنین روزی جان خودرا در اثر فشار کار زیاد از دست داد

دوستان کارگر

امروز درحالی یاد عزیزان مان را گرامی می داریم علاوه بر دهها کشته از کارگران در اثر نا امن بودن محیط کار دهها نفر نیز از هموطن مان در طی حوادث اخیر جان خودرا از دست داده اند ودهها نفر دستگیر ودر زندانها بسر می برند

امروز وظیفه ما بس سنگینتر و سخت تر شده است ما کارگران قربانیان اول صف سرمایه داران چاره ای جزء مبارزه برای بقا و برای ایجاد یک زندگی بهتر نداریم. ما امروز چاره ای جز مبارزه برای آزادی ورهایی از سرکوب و اختناق نداریم ما و مردم امروزدریافته ایم دیگربعضی از خواسته های ما نه تنها دادنی نیست بلکه برای بدست آوردن آن باید مبارزه کرد امروز در این سنگر مبارزه ما تنها نیستیم بلکه همراه ما مردم زحمتکش و جوانان اگاهی قرار دارند که چاره ای جز مبارزه برای ایجاد یک دنیای بهتر ندارند. دولت و مجلس حامی سرمایه داران در مقابل ما ایستاده اند آنها دوباره یکسری قوانین ضدکارگری را بر ما تحمیل می کنند اخراجهای بی رویه ادامه دارد از ایجاد تشکل جلوگیری می کنند قراردادهای موقت همچنان باقی مانده شرکتهای پیمانکاری به کار خودادامه می دهند.کارگران آنها به صورت برده خرید و فروش می شوند . مزایای دریافتیمان پایین آمده است تورم روز بروز سرسام آورتر می شود. در عوض دولت ومجلس جواب ما را با کشتار وزندان وشکنجه می دهند.

دوستان کارگر

برای رسیدن به خواسته ها یمان باید تلاش کرد ما برای بهتر كردن زندگی خود نباید دست از تلاش بر داریم مبارزه و اتحاد راه رسیدن ما به خواسته یمان می باشد ما همچنان خواهان شرایط محیط كاری بهتر و ساعت كاری مناسبتر هستیم ما می دانیم تا زمانی كه سرمایه داران بر ما حکومت می کنند وکار مزدوری وجود دارد شركتهای پیمانكاری نیزوجود خواهند داشت تا زمانی كه قراردادهای موقت لغو نشده اند حرف زدن از محیط كار مناسب و امنیت شغلی یك شوخی بیش نیست و برای آن ما خواهان انحلال شركتهای پیمانكاری هستیم ما خواهان لغو قراردادهای موقت و استخدام تمام همكاران خود در شركت می باشیم ما خواهان افزایش حقوق هایمان متناسب با تورم می باشیم ما کارکردن را حق مسلم هر کارگر بیکار می دانیم اما بیکار سازی و اخراج کارگران شرکتهای پیمانکاری را محكوم و از خواستهای آنان پشتیبانی می كنیم. ما برای سلامتی همكاران خود و برای ایجاد یك محیط امن خواهان آزادی تمام تشکل های کارگری در شركت می باشیم.

ما یاد عزیزان مان را گرامی می داریم که قربانی سرمایه داران می شوند وجان خودرا از دست داده اند برای همین مناسبت روز سه شبه ۲۴ شهریور ۸۸ ضمن گرامیداشت یاد همكار عزیزمان پیمان رض لو و تمام جان باختگان شرایط نا امن محیط كار ویاد شهیدان راه آزادی زحمتکشان در سالنهای غذا خوری گرد می آئیم وضمن اعلام همبستگی با جنبش انقلابی مردم ایران ُ اعتراض خودمان را بر علیه سیاستهای ضدمردمی دولت برعلیه مردم وکشتار و سرکوب وشکنجه اعلام می داریم و خواهان آزادی تمامی زندانیان سیاسی و خواهان دستگیری و محاکمه تمام عاملین سرکوب و کشتار مردم ایران در یک دادگاه مردمی وبا حضور وکلای انقلابی ومردمی هستیم.

گرامی باد یاد پیمان و تمام كارگران جان باخته شرایط نا امن كاری

گرامی باد تمام شهیدان راه آزادی زحمتکشان

زنده باد جنبش انقلابی مردم ایران

جمعی از كارگران شركت ایران خودرو -۲۲/۰۶/۸۸

http://khodrokar.blogfa.com

دوستان و همكاران گرامی

دوستان و همكاران گرامی

روز بیست دوم شهریور ماه مصادف با سالروز مرگ همكار عزیزمان پیمان رضی لو می باشد. در چنین روزی در سال 1382 پیمان در شیفت بعد از ظهر در اثر فشار كار زیاد جان خود را از دست داد. ما یاد پیمان و تمام كارگرانی كه در اثر محیط های نا امن كاری و یاد تمام شهیدان راه آزادی که جان خود را نثار آزادی ما کارگران کردند را گرامی می داریم

و اعتراض خودمان را بر علیه سیاستهای ضد مردمی دولت برعلیه مردم که با همراه با کشتار و سرکوب و شکنجه است اعلام می داریم

دوستان وهمکاران گرامی

۶ سال از مرگ همكار عزیزمان پیمان رضی لو می گذرد پیمان رضی لو کارگر خط مونتاژ پژو بود که شش سال پیش در چنین روزی جان خود را در اثر فشار کار زیاد از دست داد

دوستان کارگر

امروز در حالی یاد عزیزان مان را گرامی می داریم علاوه بر دهها کشته از کارگران در اثر نا امن بودن محیط کار دهها نفر نیز از هموطن مان در طی حوادث اخیر جان خود را از دست داده اند و دهها نفر دستگیر و در زندانها بسر می برند

امروز وظیفه ما بس سنگین تر و سخت تر شده است ما کارگران قربانیان اول صف سرمایه داران چاره ای جزء مبارزه برای بقا و برای ایجاد یک زندگی بهتر نداریم

ما امروز چاره ای جز مبارزه برای آزادی و رهایی از سرکوب و اختناق نداریم

ما و مردم امروز دریافته ایم دیگر بعضی از خواسته های ما نه تنها دادنی نیست بلکه برای بدست آوردن آن باید مبارزه کرد امروز در این سنگر مبارزه ما تنها نیستیم بلکه همراه ما مردم زحمتکش و جوانان آگاهی قرار دارند که چاره ای جز مبارزه برای ایجاد یک دنیای بهتر ندارند

دولت و مجلس حامی سرمایه داران در مقابل ما ایستاده اند آنها دوباره یکسری قوانین ضد کارگری را بر ما تحمیل می کنند اخراجهای بی رویه ادامه دارد از ایجاد تشکل جلوگیری می کنند قراردادهای موقت همچنان باقی مانده شرکتهای پیمانکاری به کار خود ادامه می دهند. کارگران آنها به صورت برده خرید و فروش می شوند. مزایای دریافتی مان پایین آمده است تورم روز بروز سرسام آورتر می شود.

در عوض دولت و مجلس جواب ما را با کشتار و زندان و شکنجه می دهند

دوستان کارگر

برای رسیدن به خواسته هایمان باید تلاش کرد ما برای بهتر كردن زندگی خود نباید دست از تلاش بر داریم مبارزه و اتحاد راه رسیدن ما به خواسته یمان می باشد ما همچنان خواهان شرایط محیط كاری بهتر و ساعت كاری مناسبتر هستیم ما می دانیم تا زمانی كه سرمایه داران بر ما حکومت می کنند و کار مزدوری وجود دارد شركتهای پیمانكاری نیز وجود خواهند داشت تا زمانی كه قراردادهای موقت لغو نشده اند حرف زدن از محیط كار مناسب و امنیت شغلی یك شوخی بیش نیست و برای آن ما خواهان انحلال شركتهای پیمانكاری هستیم ما خواهان لغو قراردادهای موقت و استخدام تمام همكاران خود در شركت می باشیم ما خواهان افزایش حقوق هایمان متناسب با تورم می باشیم ما کار کردن را حق مسلم هر کارگر بیکار می دانیم اما بیکار سازی و اخراج کارگران شرکتهای پیمانکاری را محكوم و از خواستهای آنان پشتیبانی می كنیم. ما برای سلامتی همكاران خود و برای ایجاد یك محیط امن خواهان آزادی تمام تشکل های کارگری در شركت می باشیم.

ما یاد عزیزان مان را گرامی می داریم که قربانی سرمایه داران می شوند و جان خودرا از دست داده اند

برای همین مناسبت روز سه شبه ۲۴ شهریور ۸۸ ضمن گرامیداشت یاد همكار عزیزمان پیمان رضی لو و تمام جان باختگان شرایط نا امن محیط كار و یاد شهیدان راه آزادی زحمتکشان در سالنهای غذا خوری گرد می آئیم وضمن اعلام همبستگی با جنبش انقلابی مردم ایران، اعتراض خودمان را بر علیه سیاستهای ضد مردمی دولت برعلیه مردم و کشتار و سرکوب و شکنجه اعلام می داریم و خواهان آزادی تمامی زندانیان سیاسی و خواهان دستگیری و محاکمه تمام عاملین سرکوب و کشتار مردم ایران در یک دادگاه مردمی و با حضور وکلای انقلابی و مردمی هستیم

گرامی باد یاد پیمان و تمام كارگران جان باخته شرایط نا امن كاری

گرامی باد تمام شهیدان راه آزادی زحمتکشان

زنده باد جنبش انقلابی مردم ایران

جمعی از كارگران شركت ایران خودرو

۸۸/۰۶/۲۲

http://khodrokar.blogfa.com/

وضعیت تولید ایران خودرو

واقعیت را بپذیریم؛ ایران خودرو ورشکسته است

روزنامه خراسان در شماره امروز خود نوشت:





نمی دانم وقتی خودروساز بزرگی چون جنرال موتورز آمریکا اعلام ورشکستگی کرد و آمریکایی های بسیاری تعطیلی نماد برتری صنعتی خود را با گریه همراهی کردند ، سیاستگذاران صنعت خودرو یا بهتر بگوییم دولت و مجلس به چه فکر بودند.





از تابستان گذشته که نشانه های نخست بحران جهانی آشکارا بروز کرد تا کنون شاید ما ایرانی ها بدبختی خودروسازان جهان را به چشم خویش دیدیم ولیکن به این فکر نبودیم که این شادی ما از چه قرار است.اکنون بزرگترین خودروساز خاورمیانه به گل نشسته است و اگر قانون تجارت داخلی را هم ملاک قرار دهیم تردید ندارم که ایران خودرو ورشکسته است و شاید تاخیر در اعلام تاریخ ورشکستگی ما را امیدوار نگه داشته است.چرا؟ایران خودرو به نظرم نتیجه بدفهمی ما از الزامات قدرت صنعتی این روزهای جهان است. چه این که اندام ها بزرگتر شد و بزرگی فیزیکی ایران خودرو چنان مهم شد که غافل شدیم جهان امروز به بزرگی فیزیکی، نمره قبولی و عظمت نمی دهد که ملاک ها عوض شده و بهره وری بالا و بازدهی اقتصادی مطلوب و کیفیت خدمات و محصولات ضامن ماندن در میدان رقابت است.







به روزگاری که ایران خودرو در بازارهای داخلی با چالش خروج پیکان مواجه شده بود و این ارابه چهل ساله از تولید بازایستاد و جایش را به پراید داد تا سایپای ضررده، سود ده شود، ناگهان توهم سرمایه گذاری فرامنطقه ای با اتکا به منابع داخلی به فکرها خطور کرد که آری جهانی شده ایم! کدام جهانی شدن که غول های خودروسازی جهان از رقابت در آن به تنگنای فروش افتاده اند؟ نقدها در باب فروش یارانه ای محصولات ایران خودرو در دیگر کشورها نادیده گرفته شد و منتقدان را به حاشیه کشاندند که خلاف می گویید تا این که بازارها فروریخت و بدهی ها سربرآورد و کوتاه این که بحران عمیق ایران خودرو را در برگرفت و فراموش کرده بودیم که ایران خودرو به پیکان زنده بود و بازار انحصاری راز بقا شده بود.





البته قصد انکار توفیق های نسبی این خودروساز ملی را ندارم ولیکن اختلاف اینجاست که خطا از کجا ناشی می شود.در سخن مدیر عامل این شرکت بنگرید که سیاست های گذشته را می خواهد کنار بگذارد.جواد نجم الدین خبر از توقف سرمایه گذاری های جدید ، كاهش تنوع تولیدات و تعطیلی سایت‌های ضررده داخلی و خارجی ایران خودرو داده است.این مسئله نشان می دهد که وقتی شرکت خودروسازی بدون آینده نگری و برخورد واقع بینانه با شرایط داخلی و بین المللی به گروه صنعتی ایران خودرو تبدیل شد ، رمز موفقیت که نه ! رمز بقای این گروه در گسترش فعالیت ها ، سرمایه گذاری های داخلی و فرامنطقه ای در کشورهای خاص ، تنوع تولید و ... قلمداد شد بی آن که اندیشه شود فردا چه خواهد شد.شاهد این ادعا زمانی بود که در واپسین روزهای سال گذشته از منوچهر منطقی مدیر عامل سابق پرسیدم چرا بحران جهانی را نادیده گرفته بودید و خرید بیش از اندازه کردید حال آن که قیمت ها باید نصف شود .







او گفت ما یک ساله خرید کردیم و اکنون که قیمت ها نصف شده است توان پایین آوردن قیمت محصولاتمان را نداریم.ورشکستگی ایران خودرو به نظرم محصول نگاه حمایت آمیز در فضای انحصاری است و یکی از دردسرهای همیشگی شورای پول و اعتبار در طول 10 سال اخیر اعطای وام به این گروه بودجه خوار است اما غرض این است که تا چه زمان می توان این غول صنعتی را با تزریق صرف نقدینگی به جای نواندیشی و واقع نگری در بنگاه داری صنعتی و ضرورت مدیریت کارآمد سرپا نگه داشت. نباید از اعلام ورشکستگی ترسید که این رسم جهانی تجارت است.آن چه این روزها در پس بحران ایران خودرو دیده می شود پاسخگو بودن هیچ کس است!





حال آن که در ماجرای جنرال موتورز ماه ها همه از چرایی و چگونگی این ماتم سخن گفتند و حتی رییس جمهور این کشور را به واکنش واداشتند و وقتی خبر مرگش را اعلام کردند ، خبرگان و آگاهان نیک دانستند تولد دیگری در راه است.نشان به همان نشان که از ورای ویرانه ای چون جنرال موتورز صنعتی نوپا و نوین در حال تولد است.اما ما ایرانی ها باور به شکست ایران خودرو را از خویش دور کرده ایم

.









اعتصاب کارگران ایران خودرو دیزل

http://www.ofros.com/bayanie/irxodro_pishro.pdf

http://www.ofros.com/bayanie/irxodro_pishro.pdf