۱۳۹۰ شهریور ۱۴, دوشنبه

به یاری کارگران فولاد کاویان بشتابیم

همکار عزیز دانستن خق ماست اخبار و گزارشات خودرا برای ما ارسال کنید 


آیا باید کارگران در زیر چرخ های صنعت قربانی شوند؟


در پی تماس های مکرر برخی از خوانندگان  مبنی بر پیگیری وقوع حادثه گاز گرفتگی تنی چند از کارگران شرکت فولاد کاویان در شهر اهواز که منجر به کشته شدن دو نفر از این افراد شده بود خبر نگار ما اقدام به پیگیری این موضوع کرد که در نهایت مشخص شد این شرکت هنوز نسبت به این فاجعه هیچ گونه اطلاع رسانی و یا موضع گیری شفافی را در دستور کار ندارد.
بنا بر گزارش خبرگزاریها طی هفته های اخیر کارگران شرکت فولاد کاویان شاهد وقوع حادثه ای بوده اند که گویا هنگام پاک کردن حوضچه حاوی پس مانده های فاضلاب در دهانه لوله ورودی آن سه تن از کارگران تحت تأثیر فشار گاز متان قرار گرفته و در نهایت تنها یکی از آنها جان سالم به در برده است.
گزارش ها حاکی است حوضچه ای که در مجتمع تولیدی شرکت فولاد کاویان قرار دارد در روزهای اخیر روزانه پذیرای 9 تن از کارگران این شرکت بوده که به دستور ریاست خدمات، باید در عمق 8 متری آن نسبت به گرفتگی مسیر دفع فاضلاب اقدام و دهانه لوله ورودی این حوضچه را پاکسازی کنند.
در این بین نبود حداقل های ممکن در زمینه رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشت صنعتی و با علم به اینکه فعالیت در مکانی که توام با حجم متراکمی از روغن های صنعتی و گاز کشنده متان می باشد باعث مرگ دلخراش و نیز مصدومیت تعدادی از کارگرانی شده که نه تنها اجازه بیان مشکلات مذکور را به مدیران ندارند بلکه در صورت هر گونه اعتراضی با تهدید اخراج از شرکت مواجه می شوند.
گفتنی است  طی گزارش خبرنگار بورس نیوز طی تماس با دفتر علی اصغر گنجیان مدیر عامل شرکت فولاد کاویان خواستار ارایه پاسخ در خصوص کم و کیف اتفاقات رخ داده برآمد که به دلیل نا مساعد بودن شرایط جسمی وی، طناب ترکی مدیر کل فروش این شرکت به عنوان سخنگو معرفی و ضمن اعلام بی خبری از وقوع چنین حادثه ای اظهار داشت: اگر چه بروز حادثه در واحد های صنعتی پر مخاطره اجتناب ناپذیر می نماید اما قطعاً مسائل ایمنی در فرایند تولید شرکت رعایت شده است.
وی با اعلام اینکه هنوز هیچ مدرکی از بابت چنین حادثه ای در کارخانه فولاد کاویان شهر اهواز منتشر نشده است افزود: در صورت واقعیت این موضوع از منظر انسانی تنها می توان ابراز تأسف کرد که به هر حال برای حصول نتیجه نهایی باید مدارک و اسناد این حادثه به رویت مدیریت شرکت برسد.
در عین حال خاوری، معاونت مالی و اقتصادی شرکت فولاد کاویان نیز با بیان اینکه پاسخگویی در زمینه علت وقوع این حادثه تنها در حیطه مدیر عامل این شرکت قرار دارد تنها به ابراز تأسف و همدردی با بازماندگان این حادثه پرداخت.
این مقام مسئول از تداوم روند سود آوری شرکت فولاد کاویان در سال مالی جاری نیز سخن گفت و افزود: شرکت بنا دارد در آینده ای نزدیک ضمن خروج از شمولیت ماده 141 قانون تجارت، اجرای برنامه افزایش سرمایه را نیز در دستور کار قرار دهد.
پیگیری های بورس نیوز در شهر اهواز نشان می دهد در پی بروز سانحه گاز گرفتگی در شرکت فولاد کاویان تا کنون دوتن از کارکنان جان خود را از دست داده و نفر سوم نیز پس از انتقال به بیمارستان پس از درمان مرخص شده است .
پر واضح است که پیگیری این موضوع تا روشن شدن کامل ابعاد آن بر عهده سازمانهای نظارتی است و مردم حق دارند که در جریان جزییات این امر قرار گیرند .
 این یک نمونه از جنایت سرمایه داران نو کیسه تازه به قدرت رسیده هستند که کارگران  رابه کام مرگ می فرستنند وحاضر به جوابگوئی هم نیستند 
کارگران شرکت فولاد کاویان شرایط خودرا توضیح داده واز همه مردم کمک خواسته اند تا صدای آنها  را به گوش همه برسد وما ضمن اعلام همدردی با کارگران فولاد کاویان از همه کارگران آگاه و فعالین کارگری می خواهیم فریاد رسای کارگران فولاد کاویان را به گوش همه کارگران برسانند تا با اعتراض علیه نا امنینی های شغلی وجانی اجازه ندهند هر روز کارگری در فولاد کاویان به کام مرگ فرستاده شوند
نامه کارگران شرکت فولاد کاویان را منتشر کنید وبر علیه شرایط غیر انسانی آن اعتراض کنید
جمعی از کارگران ایران خودرو


خواهش و التماس می کنم برای خوشحالی دل ما کارگران شرکت فولادکاویان و به 

حکم انسانیت، علیرغم گذشت زمان به هرشکل که میتوانید این خبر را منتشر کنید

 

حوضچه ای درشرکت فولاد کاویان  وجود دارد که 9 تن ازهمکاران ما را هرروزسه نفر به داخل آن می فرستند تا لجن هایی که باعث گرفتگی مسیردفع فاضلاب شده را بیرون بکشند. تمام وسائل وتجهیزاتی که به آنهاداده می شود چکمه و دستکش است. این افراد باید درعمق 8 متر که 3 متراول دهانه باز و بدون آب و لجن و در 5 متر بقیه لجن همراه روغن صنعتی و گازمتان است کار کنند. آنها اغلب هیچ اطلاعی از فشار و مقدار آب و لجن متراکم شده در سرتاسر لوله ندارند. لوله هائی که ازهمه شرکت جمع شده وبه این نقطه میرسد وهمچنین ازخطرمرگی که گازمتان میتواند برایشان ایجاد کند.

به دستور و تهدید رئیس خدمات هرکس نخواهد کاری که آنها می گویند انجام دهد اخراجش می کنند و یک وانت بیکار جدید می آورند و جایگزین اخراجی ها می کنند.

چند روز پیش بعد از تخلیه تمام لجن ها و روغن های درون حوضچه یکباره دهانه لوله ورودی به حوضچه با فشار گازمتان بازشد و نفر نشسته بنام سعیدخانی پور قبل از اینکه آب و لجن ها حوضچه را پرکند بدلیل گازگرفتگی هنگام فراراز داخل حوضچه بیهوش شده و به داخل حوضچه سقوط کرد و خفه شد. نفرسوم که در ورودی دهانه سه متری بود به بیهوش شد و به اغما رفت.

مقصراصلی سلسله مراتب شرکت فولادکاویان است که برای کم کردن هزینه های شرکت و پرکردن جیب رسول سلیمی نمین که 4 شرکت فولاد اهدائی دولت را با قیمت مفت صاحب شده است،‌به اين کار مبادرت دارد.

یکی ازبستگان سعید خانی پور که درحال فیلم گرفتن با موبایل بود مورد سوال حراست قرار گرفت. حراستی ها گفتند فیلم می گیری و فردا می رود در اینترنت. او هم گفت: اینهمه کشتید و زدید عکس و فیلمش هم رفت توی اینترنت کسی کاری با شما کرد؟ با این جواب آنها تمام موبایل ها را جمع کردند.

خواهش و التماس می کنم برای خوشحالی دل ما کارگران شرکت فولادکاویان و به حکم انسانیت، علیرغم گذشت زمان  به هرشکل که میتوانید این خبر را منتشر کنید

مطالب مرتبط در مورد این حادثه

خفگی کارگر کارخانه فولادسازی به دلیل نداشتن تجهیزات ایمنی -سايت آفتاب
 

فولاد کاویان کارگران را به کام مرگ می فرستد